Met elkaar praten over een verkeersongeval helpt slachtoffers en veroorzakers bij de verwerking en herstel. Maar contact zoeken met de ander is niet altijd makkelijk. Achmea helpt klanten daar sinds anderhalf jaar bij. Mooi nieuws dus dat onze praktijkervaring nu is verwerkt in de nieuwe 'Toolkit Contact Helpt' die het Verbond van Verzekeraars afgelopen vrijdag lanceerde.
In deze toolkit vinden schadebehandelaars, belangenbehartigers en andere professionals informatie en tips om slachtoffers en veroorzakers te helpen, en te verwijzen naar contacthelpt.nl.Mensen hebben na een ongeval vaak veel vragen. Zowel veroorzakers van een ongeval, slachtoffers als nabestaanden. Wat is er precies gebeurd? Hoe gaat het met de ander? Weet de ander wat de impact is voor mij? Mag ik excuses aanbieden? Contact met elkaar kan rust geven. Je krijgt antwoord op je vragen. Voor veroorzakers is het contact net zo belangrijk als voor het slachtoffer. Het helpt om het ongeluk te verwerken en om te gaan met hun eventuele schuldgevoel. Op de website contacthelpt.nl vind je persoonlijke ervaringen van contact tussen veroorzakers en slachtoffers. Verder kun je er tips vinden en praktische informatie om contact te leggen of hulp bij het leggen van contact. Om zo de drempel tot contact te verlagen.