Veelgestelde vragen

Achmea krijgt regelmatig vragen over de verzekeringsgroep en de merken.
Hieronder beantwoorden wij een aantal veelgestelde vragen.
 

Contact


Hoe kan ik jullie bereiken?

Bent u journalist? Dan kunt u contact opnemen met een van onze woordvoerders.
Bent u klant of consument? Ga dan naar de vragen over zorgverzekeringen, schadeverzekeringen of pensioenen (zie overzichtspagina veelgestelde vragen). Of ga naar de contactgegevens van Achmea en onze merken.

Waar zit het hoofdkantoor van Achmea?

Het hoofdkantoor van Achmea staat in Zeist.

Kan ik inloggen bij Achmea en waar wijzig ik mijn gegevens?

U kunt niet inloggen bij Achmea of Mijn Achmea. Dat doet u op de website van het merk waar u verzekerd bent. Achmea is het moederbedrijf van meerdere verzekeringsmerken en verkoopt zelf geen verzekeringen. Dat doen de verschillende merken.

Een overzicht van onze merken en contactgegevens vindt u door op het logo van dat merk te klikken op de homepage of vindt u hier.

Een wijziging, declaratie of bericht van overlijden geeft u direct door aan het merk waar u verzekerd bent. Is het niet duidelijk waar u verzekerd bent (geweest)? Neem dan contact op met Achmea via het contactformulier op onze website.

Waar kan ik terecht voor rechtsbijstand?

Als u een rechtsbijstandverzekering heeft van Interpolis, Centraal Beheer, FBTO en Avero Achmea, kunt u terecht bij de Stichting Achmea Rechtsbijstand voor juridische hulp. Deze hulp is voor bedrijven en particulieren. Wij zoeken altijd de beste oplossing voor uw juridisch probleem.